To co děláme, se hledá mnoha způsoby. Tvorba webu, výroba internetových stránek, realizace internetové prezentace, výroba www stránek, vytváření webových stránek, tvorba internetových stránek, tvorba webových stránek … Pokud budete chtít nový web, nebo zlepšit ten který máte, budete hledat možná ještě slovní spojení jako internetové studio, internetové reklamní studio, kreativní agentura, reklamka, atd. Sám nevím jak bych to krátce popsal, ale prostě děláme vše, co se týká vydělávání peněz na internetu.
Podívejte se na naše hodnocení a reference
Nebo přejděte rovnou na ceník a objednávku
Popřípadě projděte další služby z naší nabídky
Tvorba webových stránek
No a tím bych mohl skončit, prostě tvorba webových stránek. Jde o natolik komplexní téma, že ho nelze vměstnat na jednu krátkou stránku. Mohli bychom popsat jak weby děláme, co k tomu potřebujeme, jak dlouho to trvá, atd. Ale doba jde kupředu a co bylo včera, nemusí dnes platit. Vývoj jde neuvěřitelně rychle a nemáme čas tady tu stránku každý měsíc přepisovat tak aby seděla. Můžeme si ale říct obecná pravidla při tvorbě webu, která jsou tu řadu let a jen tak se nezmění.
Osvědčené postupy
Standardy a trendy tvorby webových stránek a jak nejlépe postupovat při jejich tvorbě
Při tvorbě webových stránek se vyplatí řídit se osvědčenými postupy a využívat funkční praktiky. Tento přístup doporučuje ve své nedávné analýze 50 nejvýznamnějších hráčů v oblasti marketingu. Zvolený přístup umožňuje tvůrcům a zakladatelům stránek plánovat své činnosti v podobě wireframes (náčrtků uspořádání webu) a identifikovat klíčové prvky, bez nichž se žádná webová stránka neobejde.
Skupina Nielsen Norman Group publikovala standardy tvorby webových stránek, které rozdělila do tří úrovní:
STANDARD: stejný přístup využívá alespoň 80% stránek
CONVENTION: stejný přístup využívá 50 – 79% stránek
CONFUSION: stejný přístup využívá 49% a méně stránek
Poměrně jednotvárný vzhled webových stránek různých značek mne zprvu rozčiloval. Teprve později po přečtení řady článků o důvodech, které k tomu vedly, jsem začal oceňovat výhody tohoto přístupu. Tady jsou některé z nich:
- Pocit bezpečí a důvěryhodnosti při pohledu na obvyklé a známé prvky designu
- Snadnou orientaci v případě konkrétních potřeb (např. kliknutím na logo k návratu na home page).
- Minimum nejistoty při práci s novými ikonkami, tlačítky a designovými prvky
- Dostupnost všech klíčových prvků (např. možnost demo ukázky).
Všechny zmíněné věci usnadňují práci uživatele a činí ji více intuitivní. Zároveň jsem si všiml, že některé činnosti se neustále opakují bez zjevného důvodu.
Abychom vnikli hlouběji do této problematiky, využili jsme srovnání první stovky webových stránek podle portálu awwwards.com z ledna tohoto roku a vytvořili sadu dat, ze které je patrné, do které kategorie stránky patří.
Podívejme se tedy blíže na některé z osvědčených praktik uplatňovaných tvůrci webových stránek v loňském roce:
- Firemní logo je umístěno vždy na levé straně. Umísťovat logo do horního levého rohu webové stránky patří mezi běžné praktiky. Jde o logickou volbu vzhledem ke směru čtení textů používaného většinou obyvatel světa, tedy z leva doprava. Někdy se však stává, že se tvůrce rozhodne umístit logo jinam. Logo umístěné na pravé straně stránky jsme sice nezaznamenali ani jednou, nicméně je zde celá řada webů, které mají firemní logo přímo uprostřed horního menu.
- Výzkumníci z Venngage ve své studii zjistili, že 35% uživatelů dává u loga přednost dominantnímu textu ve vodorovné poloze, zvláště u technologicky orientovaných společností.
- Většina webových stránek je mobilních a responzivních. Toto je díky tomu, že žijeme v době mobilních komunikací. Mobilní responzivní stránky představují skvělý nástroj umožňující hladkou oboustrannou komunikaci s uživateli desktopů i různých mobilních přístrojů. Loni generovaly mobilní telefony celkem 52,2% celosvětového provozu v síti internetu. Proto je chvályhodné, že většina společností místo co by se zaměřovala výhradně na desktopová řešení, směřuje své investice především do vytváření responzivních mobilních stránek.
- Téměř 55% stránek obsahuje video (obrazový doprovod). Bylo zjištěno, že tento přístup volí na svých stránkách více než polovina sledovaných subjektů. Z uvedeného lze usoudit, že i když rozdíl není nijak přesvědčivý, zařazování videa na webové stránky patří mezi osvědčené praktiky. Je možné, že skutečné náklady spojené s produkcí kvalitního videa, které bývají obvykle vyšší než původní předpoklady, poněkud omezují společnosti od dalších investic. Před několika lety obliba ilustrovaných vysvětlovacích návodů výrazně vzrostla a stala se žádanou službou od poskytovatelů např. Fiverr a Upwork. I když poptávka po těchto službách se i dnes udržuje na poměrně vysoké úrovni, video využívá pouze něco málo přes 40% společností.
- CTA je vždy umístěn nad přehybem stránky. Studie ukázala, že co se týče CTA (call to action), vyžadující od uživatele určitou akci, u více než 90% webových stránek bylo tlačítko umístěno nad přehybem stránky.
- Umístění CTA se u jednotlivých stránek liší. Co se týče vlastního umístění CTA jsme zjistili, že si je jednotlivé subjekty volí, jak se komu zalíbí. Pokud bychom usuzovali na nějaký systém a řád, sotva bychom nějaký našli. Žádný převládající osvědčený postup zde prostě neexistuje.
- Barvy tlačítek. Při analýze různých CTA jsme vypozorovali jednoznačný trend směrem k zeleným a oranžovým tlačítkům.
- Nejpopulárnější CTA. Ze sledovaných stránek jsme zjistili, že příkazy CTA jasně ukazují, co se od uživatele vyžaduje. Většina z nich používá formulací vyzývajících ke konkrétní akci a naviguje návštěvníka ve směru pomyslného konverzního trychtýře. Z jednotlivých variant lze jmenovat: demo, vyžádejte si demo, získejte demo zdarma, získejte x zdarma, začněte, vyzkoušejte x. Mezi nejčastěji užívaná slova u výzev k akci patří: zdarma, demo, získejte, začněte, vyzkoušejte nebo vyžádejte si … Některé z těchto slov se vyskytují společně (demo zdarma, vyzkoušejte x zdarma), nejčastěji u primárních CTA .
- Světlé pozadí. Černé pozadí stránek není obvyklým jevem. Většina webových stránek (92%) využívá pro primární pozadí bílou nebo jinou světlou barvu.
- Pouze 56% stránek využívá živé osoby. Umísťování živých osob na domovské stránce bylo vypozorováno u více než poloviny případů. Ve srovnání s ilustracemi se však živé osoby nevyskytují v hlavní části stránek. Někdy se objevují přímo nad přehybem, ale většinou je najdeme až někde dole v podobě doporučení, případové studie nebo odkazu na konkrétní funkci. Potěšujícím zjištěním byl i poměrně pestrý výběr obrazového materiálu. Jediné, co jsme postrádali, byla určitá pestrost i při představování týmu pracovníků, což však již není tématem našeho výzkumu.
- Běžnou součástí jsou ilustrace na míru (u 70% stránek). Ilustrace zhotovované na míru klientovi se v poslední době (zvláště za poslední 3 roky) výrazně rozšířily. Z odborného hlediska si myslíme, že se jedná o trend, kterému však nechybí mnoho, aby se stal osvědčenou praxí. Jde o zajímavý trend. Jaký je váš názor? Myslíte si, že tento přístup pomáhá nově vznikajícím společnostem odlišit se od ostatních a je smysluplný? Domníváte se, že dodává větší pocit důvěryhodnosti?
- Polovina značek využívá nástroj pro chatování. V poslední době je zajímavé sledovat trend nárůstu živých rozhovorů a konvenčního marketingu. Vzhledem k úspěšnému zhodnocení rozhovorů v reálném čase v podobě zvýšeného obratu se jeho obliba projevuje především u firem obchodujících systémem B2B. Naše studie zjistila, že téměř 50% stránek má v rohu připravený i chat box.
Budete se řídit standardy?
Odpověď na otázku, zda bychom se měli řídit standardy, není jednoznačná. Záleží vždy na konkrétní situaci. Experimentovat s designem představuje zajímavý způsob objevování nových cest umožňující získat náskok před konkurencí. Jeho stinnou stránkou je riziko, že reakce na straně zákazníků nebude odpovídat vynaloženému úsilí. Na druhou stranu postupovat striktně podle osvědčených norem v podobě užívané na stránkách po celém světě vede často ke ztrátě originality a splynutí do šedi průměru.
/Hodnocení
Co říkají klienti před vámi?
/Kolik to stojí
Ceník a objednávka
Standard
Jednoduchá jednostránková webová prezentace, se základními informacemi o službě, produktu, nabídce, atd. Nejlevnější řešení které nabízíme.
Cena 28.000,-
Ideal
Střední cesta mezi standardním a profi webem. Dostačující pro hezkou prezentaci o tom co nabízíte, poskytujete, prodáváte, atd. Ideální pro menší podnikatele.
Cena 37.000,-
Profi
To nejlepší co můžete mít. O nic se nestaráte. Koupíme a nastavíme doménu i hosting. Nachystáme texty, vybereme fotky, předáme hotové řešení.
Cena 46.000,-
/Mohlo by vás zajímat